Sitede Ara

Yüz Yüze Eğitimde Beslenme Çantası Nasıl Olmalıdır?

Medipol Esenler Üniversite Hastanesi’nden Uzm. Diyetisyen Canel Öner Sayar, “Tatil ve pandemi nedeniyle çocukların bozulan yemek düzenini, bağışıklık sistemlerini güçlü tutmak için sağlıklı ve dengeli bir forma getirmelisiniz. Tam gün okulda olan çocuklar öğle öğünlerini yemekhanede, kantinde ya da yanlarında götürecekleri beslenme çantalarıyla yapıyor. Okul menülerinde neleri tüketecekleri bir diyetisyen, öğretmen ve ailelerinin iş birliği ile belirlenirse çocukların yanlış seçimler yapması veya tek yönlü beslenmesi engellenmiş olur” dedi.

Anne ve babaları, çocukları hazır ve paketli gıdalardan uzak tutmaları hakkında uyaran Medipol Esenler Üniversite Hastanesi’nden Uzm. Diyetisyen Canel Öner Sayar, yüz yüze eğitim ile okula başlayan öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri için ebeveynlere tüyolar verdi.

Kahvaltıda şekerli besinler yerine büyümek için gerekli olan proteinden zengin gıdaların çocukların beslenmesine eklenmesi gerektiğini işaret eden Sayar, “Süt, yumurta, peynir, tokluk sağlayacak yararlı yağları içinde bulunduran zeytin, ceviz, fındık, vitamin ve minerallerden zengin taze maydanoz domates salatalık gibi sebzeler, günlük enerji ihtiyacımızın çoğunluğunu sağlayan tam tahıllı

ekmek, tahıl gevreği gibi besinler kahvaltı öğününde mutlaka olmalı” açıklamasını yaptı.

Öğle yemeğinde protein kaynağı olması gerektiğini vurgulayan Sayar, şunları kaydetti; 

“Et, tavuk, balık, köfte veya yumurtalı ve peynirli menüler tercih edilmeli. Makarnayı peynirli tercih ederek, pirinç pilavı yerine bulgur kullanarak, börekleri de peynir ya da kıymalı yaparak proteini yüksek hale getirilebilirsiniz. Son olarak yemekte yan ürün seçenekleri olarak salata, yoğurt, cacık tüketilebilir. Evden götürülecekse tam tahıllı ekmek arası peynir, evde hazırlanmış köfte, tavuk yanında ayran veya taze sıkılmış meyve suyu veya süt götürebilir. Çocukların beslenmesine mantı, döner gibi fazla karbonhidrat ve yağ içeren yemekler, gazlı ve şekeri yüksek içecekler uygun değildir.” 

Beslenme Çantasında Bulunması Gereken 6 Gıda

Ara öğünlerde ders sonrası tatlıya yönelen çocuklara ebeveynlerin abur cubur yerine sağlıklı atıştırmalık alternatifleri sunması gerektiğine dikkat çeken Sayar, “Okula giderken çocuğunuz beslenme çantası taşıyorsa çikolata, abur, cubur ürünler alması yerine çantasına armut, elma, muz gibi taze meyveler veya hurma, kayısı, erik gibi kuru meyvelerle ceviz, fındık ve badem gibi kuruyemişler koyabilirsiniz. Paketli hazır ürünleri katkı maddesi ve gıda boyası içerdiği için alerjik reaksiyonların yanı sıra, ileriki dönemde kalp ve damar, diyabet, mide ve bağırsak hastalıklarına, hormon bozukluklarına neden olabilir. Evde yapılmış az yağlı peynirli poğaça veya börek ya da kek çok daha sağlıklı olacaktır. Aynı şekilde evde hazırlanan yulaf, meyve ve yağlı tohumlar ile yapılan granolalar, yulaf ezmesi, kuru meyveli şeker ilavesiz müsliler süt ile birlikte ara öğüne seçenek olabilir. Çocukların günlük 8 ila 10 su bardağı su tüketmesi gerekir. Bu nedenle beslenme çantasına muhakkak aralarda tüketebileceği 1 şişe su da ihmal edilmemeli” tavsiyelerinde bulundu.

Akşam Yemeklerinde Yoğurt Tüketilmeli

Gün içinde sebze ve meyve tüketimi kısıtlı olduğu için okul çağında genellikle kabızlık gibi sağlık problemlerinin yaşanabileceği uyarısında bulunan Sayar, sözlerini şöyle sonlandırdı; 
“Bu nedenle akşam yemeğinde çocukların yeterli sebze, salata, kurubaklagil tükettiğinden emin olun. Akşam yemeğinde okuldan dönen çocuklarımız için mevsimine uygun lahana, yer alması, turp, pazı, kereviz, ıspanak, pırasa, brokoli, karnabahar gibi sebze yemekleri yapabilirsiniz. Nohut, fasulye, kırmızı mercimek, bakla, bezelye gibi kurubaklagil yemeklerinin yanına da sağlıklı bir probiyotik olan yoğurdu akşam yemeğine dahil etmek sağlıklı bir tercih olacaktır.” 


16 Ekim 2021, Cumartesi