Sitede Ara

Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN

Çocuk Gelişimi

Koşuyolu İstanbul Medipol Hastanesi
Yabancı Diller

İNGİLİZCE

Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü
Özel İstanbul Medipol Hastanesi
İstanbul Medipol Üniversitesi
2003Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi
1998Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi
1993Hacettepe Üniversitesi, Çocuk Sağlığı ve Eğitimi
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler : Danacı Ö.M., Yükselen, A. (2014). The effect of child activity on the habituation attitude of reading book which of child’s parents. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 152, Pages 1-1308 (7 October 2014) A1. Yükselen, A., Yaban, E.H. (2013). “Kaynaştırma Programına devam Eden Hafif Düzeyde Zihin Engelli Çocukların Sosyal Yeterlilikleri” . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 28 (3), 454-468. A2. Bayhan, P.,Yükselen, A.,Çetin, Z. (2009).”Self-Perceptıon Levels Of Mothers Having Babies 0 – 12 Months In Dealing With Infant Care Problems, Pediatrics Internatıonal. DOI :10.1111/j.1442-200X.2009.02822.x., 51, 5, 726-731.
A3. Bayhan, P; Yükselen A; Kaysılı, B. (2007). Çocukların Ekonomiyle ilgili Kavramlara Yönelik Algılarının Yaşlara Göre İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,Cilt: 32, Sayı: 143, 3-12.
A4. Yükselen A., Doğan,Ö., Turan, F., Çetin, Z.,Ungan, M, (2008). ” Effects Of Exercises On Fundamental Movement Skills In Mentally Retarded Children, Lietuvos bendrosios praktikos gydytojas, , 12,3,192-195.
A5. Çetin,Z., U.Mehmet., İpek, A., Doğan, Ö. (2008).”A Comparative Study On Sex Role Perceptıon of Mentally Handicapped Children, Normal Developing Children and Children Under Protectıon In Turkey,” Lietuvos bendrosios praktikos gydytojas, 12,1,26-34.
A6. Bayhan, P; Artan, İ; Yükselen, İ.A. (2002). Comparison of fear in Children With and Witout mental retardation: A Study From Turkey. The Family Physican, No: 23, December, 7-14.
A7. Bayhan, P; İpek Yükselen A. (2001). The Impact of Drama In Education On The Social Evaluation of Mentally Retarded Children: A Study and Implementation Conducted In Turkey. The Source, Vol: 3, No: 1, Fall, 1-7. (Yüksek lisans tezinden üretilmiş, puanlamaya dahil edilmemiştir)
A8. Akman, B., İpek, A., Uyanık, G. (2000) Examination of the Conceptual Development of Children at Six Years of Age Attending Kindergarten, International Journal of Early Years Education, Vol.9, No.3, 227-234. B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler : B1. M. Arı, A. Yükselen, Z. Çetin, S. Şahin, E.H. Yaban, Sağlık, Gelişim ve Eğitimde Çocuk konferansı dahilinde "Uluslarası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi Kongresi Sağlık Gelişim ve Eğitimde Çocuk" bildiri kitapçığındaki "Hacettepe Arı Gelişimsel Destek Programı", 591-597 pp., Ankara, Türkiye, 7-9 Ekim 2009.
B2. A. Yükselen, S.Postalcı, A. Alaçam, Sağlık, Gelişim ve Eğitimde Çocuk konferansı dahilinde "Uluslararası Katılımlı II.Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi Sağlık Gelişim ve Eğitimde Çocuk" bildiri kitapçığındaki "Orofasiyal Kas Disfonksiyonlu Çocuklarda Castillo-Morales Palatal Plak Tedavisinin Sosyal Kabul Üzerine Etkisi", 513-521 pp., Ankara, Türkiye, 7-9 Ekim 2009. C. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler : C1. D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler : D1. P. Bayhan, A. Yükselen, "Özel Gereksinimli Çocuklarda Drama Modelleri ve Oyun", Yaratıcı Drama Dergisi , 45-55 pp., 2007 D2. A. Yükselen, "Zihinsel Engelli Çocukların Eğitiminde Yaratıcı Dramanın Önemi", Ufkun Ötesi Bilim , 43-51 pp., 2007 D3. E.H. Yaban, A. Yükselen, "Korunmaya Muhtaç Yedi-On Bir Yaş Grubundaki Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi", Toplum ve Sosyal Hizmet , 53-72 pp., 2007 D4. A. Yükselen, P.Bayhan, "Zihinsel Engelli Çocuk ve Adölesanların Sosyal Yeterlilik ve Problem Davranışlarının Anne Baba ve Öğretmen Yönünden Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi", Çocuk Gelişimi ve Eğitimi , 1-11 pp., 2005 (Doktora tezinden üretilmiş, puanlamaya dahil edilmemiştir) D5. F. Turan, A. Yükselen, "Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Dil Özellikleri", Eğitim ve Bilim , 43-47 pp., 2004 D6. F. Turan, P.Bayhan, A. Yükselen, "6-12 Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi", Çocuk Gelişimi ve Eğitimi , 71-85 pp., 2004 D7. P. Bayhan, A. İpek, "Ergenlik Dönemindeki Zihinsel Engelli Çocukların Yüz İfadelerini Tanıma ve Algılamaları", Milli Eğitim Dergisi , 11-19 pp., 2001 D8. P. Bayhan, A. Yükselen, "Engelli Kardeşleri Olan Çocukların Kardeş İlişkileri", Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 190-205 pp., 2001 D9. P. Bayhan, A. İpek, "Examination of Children at Preschool Period with Mental Retardation in Gaining the Concepts of Colour-Shape and Numbers with Computer Assisted Instruction", Journal of Qafqaz University , 167-176 pp., 2000 D10. P. Bayhan, A. İpek, "Zihinsel Engelli Çocukların Anne Babalarının Demonstrasyon Yoluyla Eğitime Katılımları", Milli Eğitim Dergisi , 24-26 pp., 1997 E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler: Ekmen, G., Yükselen, A. (2015). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Kanunun Bir İletişim Aracı Olarak Kullanılması. 21-22 Mayıs 2015 İstanbul Medipol Üniversitesi Uluslararası Sanat ve Sağlık Sempozyumu. ………………………………..basımda E1. Yükselen, A., Kangal, S., 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu kitabı “Resimli Çocuk Kitaplarının Renk Kavramı Kazanımı Üzerine Etkisinin İncelenmesi”, Ankara Üniversitesi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOGEM),pp. 555-562, 5-7 Ekim 2011, Ankara. E1.Ö. Doğan, F. Turan, A. Yükselen, Özel Eğitimden Yansımalar konferansı dahilinde "XVI. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Bildirileri Özel Eğitimden Yansımalar" bildiri kitapçığındaki "Okuma Sorunu Olan ve Olmayan Çocuklar Açısından Dile Bağlı Okuma Güçlüklerinin Erken Tanılanması", 307-313 pp., Bolu, Türkiye, Kasım 2005. F. Diğer yayınlar : F1. Ulusal yayınevleri tarafından yayımlanan kitaplar (Ders kitabı hariç) Turan, F., Yükselen A. (2014). (Ed.) Çocuk Gelişimi I Bebeklik Döneminde Gelişim. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. Turan, F., Yükselen A. (2014). (Ed.) Çocuk Gelişimi II Okul Öncesi Döneminde Gelişim. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. Metin, N., Yükselen, A. (2014). (Ed.) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. F1.1. Gönen M., Dr. Şahin S.,Yükselen A.,Tanju E. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
F1.2. Gönen M. ,Şahin S.,Yükselen A.,Tanju E.,Celep S. (2006). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
F1.3. Akman B., İpek Yükselen A.,Uyanık G. (2000). Okulöncesi Dönemde Matematik Etkinlikleri. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. F2. Ulusal kitaplarda bölüm yazarlığı Şengül, A. E., Yükselen, A.(2014). Bebeklikte Sosyal ve Duygusal Gelişim, Turan, F., Yükselen, A. (Ed.). Çocuk Gelişimi I Bebeklik Döneminde Gelişim. 8. Bölüm, 185-208 pp., Hedef CS Yayıncılık, Ankara. Batu, S., Yükselen, A. (2014). Erken Çocukluk Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamalarında Genel Prensipler. Metin, N., Yükselen, A. (Ed.). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. 1. Bölüm, 329-350. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. Yükselen, A. (2014). Okul Öncesinde Çocuk ve Medya. Turla, A. (Ed.) Okul Öncesi Dönemde Çocuk Edebiyatı.3. Bölüm, 218-234. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. Deniz, Ü., Yükselen, A. (2014). 0-36 Aylık Çocuklar İçin Eğitim Programı. Akyol, K. A. (Ed.). Okul Öncesi Eğitim Programları. 4. Bölüm, 220-236. Hedef CS Yayıncılık, Ankara. F2.1. A.Yükselen, Doğru, S.Y., Öz, A.Ş. (Edt.), Aileler ve Öğretmenler İçin El Kitabı Tüm Yönleriyle Özel Bebekler & Çocukların Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri, (Erken Çocukluk Dönemi (36-72 ay) (Bölüm 5), Eğitime İlişkin Seçenekler (Bölüm 6)), 129-142 pp., 149-163 pp., Ankara, Eğiten Kitap, 2013. F2.2. A. Yükselen, Gönen, M. (Edt.), Çocuk Edebiyatı (Yaş Gruplarına Göre Çocuk Kitapları), 57-72 pp., Ankara, Eğiten Kitap, 2013. F2.3. Yaban H., A. Yükselen, Erdoğan, T. (Edt.), İlkokula (İlköğretime) Hazırlık ve İlkokul (İlköğretim) Programları (Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocukların Okula Hazırlanması), 154-180 pp., Ankara, Eğiten Kitap, 2013. F2.4. A. Yükselen, G. Uyanık Balat & H. Bilgin (Edt.), Sınıf Yönetimi (Okulöncesi Dönem Çocuğunun Davranışını Etkileyen Sosyal ve Psikolojik Faktörler), 15-38 pp., Ankara, Eğiten Kitap, 2011. F2.5. A. Yükselen, N. Baykoç (Edt.), Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Yaratıcı Drama Eğitimi), 425-440 pp., Ankara, Eğiten Kitap, 2011. F3. Ulusal hakemli olmayan dergiler F3.1. A. Yükselen, Z. Çetin (2007). Okulöncesi Dönem Çocuklarında Akran İlişkileri. Yaşadıkça Eğitim, 96, 4-8. F3.2. A. Yükselen, Z. Çetin (2007). Özel Gereksinimi Olan Çocuklarda Sanat Eğitimi. Yaşadıkça Eğitim, 93, 12-14. F3.3. A. Yükselen (2006). Zihinsel Engelli Çocuklar ve Drama. Sapiens. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Dergisi. Yıl:2, Sayı:7,20-25. F3.4. Z. Çetin, A. Yükselen (2005) Çoklu Zeka Eğitim Programlarının Çocukların Yaratıcılıkları Üzerine Etkisi. Yaşadıkça Eğitim, 87, 38-39.